Agenda 2018

Zomertreffen 2018 in Friesland!!!
25-27 mei 2018

Dit jaar zal ons jaarlijks zomertreffen plaatsvinden op de Friesche Meren.

Voorlopig programma zomertreffen 2018:

Vrijdag 25 mei 2018

We verzamelen vanaf vrijdagmiddag 25 mei in de Diepe Dolte van Workum. Ligplaatsen zijn er in de eerste haven aan bakboord na de sluis, dit is na eerste brug en voor de tweede brug in de Diep Dolte. Het idee is die avond [bij goed weer] een BBQ te houden. Breng dan ook BBQ, kooltjes en ingrediënten als vlees, vis of maiskolven mee. Voor salades en stokbrood wordt gezorgd. Is het slecht weer vergeet dan de braadpan niet.

Zaterdag 26 mei 2018

Na het palaver om pakweg 10.30 uur in Workum, varen we in kiellinie van Workum naar het Heegermeer. Daar aangekomen zullen we aansluitend een zeilwedstrijd houden op de Fluessen. Na afloop daarvan zullen we afmeren in de passantenhaven Heegerwâl, waar Douwe Cnossen havenmeester, ons zal ontvangen.

Vanaf 19.00 uur dineren we in ‘s Lands Welvaren in Heeg, Harinxmastrjitte 50, 8621 BM, Heeg dit is op korte loopafstand van de passantenhaven. Daar worden we ontvangen door de eigenaren Rob, Marlisa en Sybout. Zij hebben een heerlijk proeverij samengesteld van de voorgerechten; wild consommé fazant, gans, wildzwijn en een sousvide gegaarde eendenborst met brood, en de hoofdgerechten, wild goulash ree, hert, wild zwijn en op de huid gebakken kabeljauw, geserveerd met aardappel gerecht, groente en een frisse salade Als grand dessert wordt een proeverij van allerlei nagerechtjes geserveerd Uiteraard wordt er rekening gehouden met de wens vegetarisch te dineren, geef dan bij aanmelding je voorkeur op en vermeld eventuele allergieën. De avond wordt, omreden van het heugelijk feit dat dit het tiende zomertreffen is, omlijst door live muziek met gitaar, fluit, trekzak en zang door Paul van Schaik.

Zondag 27 mei 2018

Na eventueel een bakje koffie gaat iedereen zijns weegs..

We rekenen net als de negen voorgaande zomertreffen weekenden ook nu weer op mooi weer en een hoge opkomst.

Inschrijven doe je door voor 20 mei het online inschrijfformulier in te vullen dat je hier kunt vinden.

De kosten voor dit evenement zijn € 30,00, dit is exclusief de ligplaatsen in Workum en Heeg en de BBQ, maar inclusief het diner met muziek en een verenigingsdrankje voorafgaand aan het diner, alsook de prachtige prijzen die er te winnen zijn tijdens het zeilevenement. Vriendelijk verzoek de kosten voor deelname te betalen voor aanvang van het zomertreffen door overmaken op rekeningnummer: IBAN NL50 INGB 0005 7809 99 t.n.v. Noordkapervereniging.